torsdag 2. september 2010

6 dager?!

Dette skrev jeg på tirsdag kveld. Nettet har vært nede på grunn av stormen lenge, så det har vært dritt.. Men det har vært kos også :) 

Det er faktisk helt sykt å tenke på at vi ikke har vært her lengre. Nå sitter jeg i Cahuita, en av jenteresidensene. Hvorfor sitter jeg ikke min egen residens? Fordi det var visstnok en heftig storm her i dag mens vi fortsatt var på camp, så nettet er nede på nesten hele campus, men Cahuitajentene er heldige..
Daire (Dee) fra Irland. Vi pleier å ha nett på rommet, men ikke nå på grunn av drittstormen. Eller.. Alle har nett på rommet bortsett fra meg...

Lørdag var det Second Year show. Det var dødskult, andreåringene våre er utrolig morsomme!
Dette er, fra venstre, Linnéa fra Sverige, Susanne fra Norge, Marie Frankrike, Danielle Israel og Martin Norge. De gjorde Barbie girl, det var dødsgøy

På søndag hadde vi Buddy-day. Alle førsteåringene får en andreåring buddy som er en slags fadder. Min er Gonzalo fra Venezuela, og er kjempekoselig. Pluss at han ser ut som Jesus/Tarzan, så det er litt morsomt. Vi gikk til fruktmarkedet som er hver søndag i Santa Ana sammen med noen andre folk fra skolen. Det var helt sykt kult, jeg kunne ha bodd på det fruktmarkedet. Alt er så billig og utrolig godt der! Vi kjøpte kokosnøtter og drakk fra dem fra sugerør. I tillegg til mye annet kjøpte vi mango som vi spiste med chili som Juan Pablo fra Mexico viste oss.

Åsa på fruktmarkedet



Juan Pablo fra Mexico, Buddyen min Gonzalo og Alejandro fra Venezuela



Gonzalo og meg med Kokosnøtter. Det er godt!!



Ninja, en lek vi lekte på intro

Etter lunch gjorde vi noe av det morsomste jeg har vært med på på lenge. Vi lagde en lipdub til ”Beat it” med Michael Jackson. Hvis du ikke vet hva en lipdub er kan du se på denne som UWC Pearson i Canada lagde i fjor.

 

Jeg vet ikke hvor bra resultatet ble, men det var moro i hvertfall. Her er noen bilder av folk som har kledd seg ut til lipduben

Harriet/Hatty fra England, Anya fra Barbados og Klever fra Bolivia


Hatty og Sarah fra Bermuda



I går dro vi på Intro Camp på et sted som heter Roble Alto, mellom en og to timer med buss litt lenger opp i fjellene (tror jeg) i Costa Rica. Det var helt utrolig fint der ihvertfall! Vi hadde masse leker og sånt, og ble generelt bare bedre kjent. Det var kjempekoselig :) På kvelden var det open show, og folk her er helt utrolig flinke! Det var dødsgøy. Det var stjerneklart der vi var, men på andre siden av the Valley kunne vi se et helt sykt tordenvær. Det kom lyn omtrent hvert femte sekund, og det varte fra nitiden og det holdt fortsatt på da jeg gikk og la meg klokka 3. Det var intenst og helt utrolig kult! Jeg elsker tordenvær, så jeg likte det kjempegodt.

Kule sosialiseringsleker med Lucy fra USA i forgrunnen 


Regn og et appelsintre..


Og til slutt! Gratulerer masse med dagen Ragnhild! Håper du hadde en super dag, og at du koser deg masse de siste dagene før du drar til England :) Og ja, det gjelder deg også Sigrid. Happy?

Bildene vil ikke laste opp siden nettet er fucked, så jeg lar innlegget ligge i utkast til nettet blir bedre, noe jeg håper blir snart..

Hasta Luego

2 kommentarer:

  1. Kjære Marie!
    Åsa sa jeg kunne gå inn på din blogg for der var det mer bilder og tekst enn det hun har på sin. Jeg har sittet her og råkost meg med bloggen din, tusen takk! Det er så flott å få følge dere på denne måten. Herlige bilder også.
    Jeg har tatt kopi av sitatet du har av Mark Twain - det er så sant så sant det som står der. Jeg skal henge det opp på veggen. Det er virkelig sannhetsord som gjelder for oss alle. Takk for den! Lykke til på ferden videre, nå har du og alle kastet loss, bra!
    Klem fra Åsa mamman <3

    SvarSlett
  2. Serr jeg savner deg...men det ser ut som du har det bra da. Det er bra :)

    SvarSlett