lørdag 11. september 2010

Ramadan Rave

Den første skoleuka er overstått. Nå burde jeg egentlig ha gjort en engelskessay, men den får vente. Hurra for prokrastinering! I dag skulle jeg egentlig ha jobbet frivillig på en konsert i San José for å få gratisbillett, men ettersom vi måtte ha dratt klokken 8 i morges ombestemte jeg meg, til fordel for lekser. Eheh.
Mariekjeks heter María her... Her med Lucy fra USA


På torsdag var jeg med på noe utrolig kult og spesielt. For dere som ikke vet det har muslimene hatt en måned med faste, kalt Ramadan. På torsdag var det avslutningen av Ramadan, som heter Eid, som varer i tre dager. Det er en del folk på skolen som har fulgt Ramadan, og de ville selvfølgelig feire. De inviterte derfor hele skolen på End of Ramadan party i biblioteket. De hadde laget masse god mat og kaker. Det hele begynte med at en leste fra Koranen, så fortalte Ja-Weed fra Afghanistan om Ramadan og Eid. Etter det ble alle jødene tatt opp, og alle sa godt nytt år til dem ettersom Rosh Hashanah, den jødiske nyttårsaften, var på onsdag. Så spiste vi og etterpå var det Ramadan Rave.


Klare for Eid! 


Bønn før maten


Nederlenderne hadde Dutch night samme kvelden, og de hadde laget pannekaker. 
Her er Ja-weed med månepannekaken som Simon hadde klart å lage.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar