tirsdag 12. oktober 2010

127 People and a shitload of pancakes

Forrige helg hadde vi en plan. Vi skulle til Anders sitt hus. Anders er en day student fra Sverige, og han bor ca 10 min unna skolen. Hva skjedde forrige helg? Vi ble låst inne på skolen på grunn av fare for evakuering. Men vi er da UWC-elever, vi ser løsninger, ikke problemer, så i stedet for å sette oss ned og furte utsatte vi det en uke, og det var verdt det. Siden vi utsatte det fikk vi lov til å ta overnight permissions, så Lotta, Bethania, Marie E, Åsa, Oskar og jeg overnattet hos Anders etter en super kveld. I følge vakten i bokomplekset der han bor var det 127 mennesker i huset hans den kvelden, noe som betyr at det var omtrent 40 folk igjen på campus.

Anders: "I think we have about 90 people in my house right now." 
Guard at the entrance: "No, dude, they are exactly 127!"


Utrolig nok ble ingenting ødelagt og ingen klager så vidt jeg vet, så det kan absolutt kalles en vellykket kveld! Morgenen etter var jeg og Åsa høflige gjester og lagde norske pannekaker til frokost. Jeg tror det ble sånn omtrent 150 stk

Åsa med pannekaketårnet

The brave who stayed + host © Lotta


Anders er glad for å ha besøk

Det var utrolig deilig å faktisk være i et hus igjen, med ordentlig bad, skikkelig, fungerende og rent kjøkken, og rett og slett bare hjemmefølelsen.

Pura Vida Mae

5 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg skal søke på UWC. Jeg er født i 94, så det blir skoleårene 2011/12 + 12/13 om jeg kommer meg.
    Har du noen tips? Noe spess jeg bør trekke fram på søknaden? Kommer bare folk som driver m 3 forskjellige idretter, bariton, og er elevrådsledere med?
    Anbefaler du det?

    Åse

    (fint om du svarer på www.hobitt.blogg.no slik at jeg ser svaret... ;p)
    -Takk!

    SvarSlett
  2. Superhelg, Marie! Det er dere vel undt! Ut fra alle bildene jeg har sett her og på Åsa sin blogg , så tror jeg dere må ha hat det skikkelig fint. Fortsett med å se løsninger og grip muligheten - det ser jeg at dere virkelig gjør:-). Stor klem fra Åsamamman >3

    SvarSlett
  3. Okei :) Takk for svaret forresten :)
    Jeg driver med fotball, er med i noen organisasjoner(men ikke så aktiv enda :s/:p), og er m på en del kreisten-leirer. (høres litt sært ut-)men tror du det holder? Også, har alle kjempe bra snitt? Altså i norske karakterer over 5?

    SvarSlett
  4. sv: takk:)Jeg er veldig godt igang med søknaden(tror jeg), og skal fikse lærer "attester" nå snart. Men jeg er sjukt nervøs!! Har vanvittig lyst til å være med, men det er jo ganske mange som søker, og få plasser...

    SvarSlett