onsdag 20. oktober 2010

Forsmak på the dry season

Her i Costa Rica er det to årstider, dry season og rainy season. Regntiden varer som oftest fra rundt mai til november, men det varierer veldig. Regntid betyr ikke at det regner hele tida, men det regner stort sett hver dag rundt kl 4 til litt utpå kvelden. Nå begynner vi å få en forsmak på tørrsesongen, og i dag var det et sted mellom 25 og 30 grader og strålende sol. Guillermo (Venezuela) og jeg bestemte oss for å gå og kjøpe is på en kafé i Santa Ana. Vi dro med oss Sarah (Bermuda), Anders (Sverige), Åsa og Lotta (Tyskland) og var lykkelige for et øyeblikk. Helt til vi kom på hvor utrolig mye lekser vi har, og alle løp hjem. Bortsett fra Sarah. For hun går på krykker.

Til i morgen har jeg en presentasjon i spansk, prøve i matte og prøve i historie. Og på fredag har jeg en kjemiprøve og en analyse i Norsk. IB screwed... Tenkte bare dere ville vite at det faktisk ikke bare er ferie og fryd og gammen.


Det slutter aldri å forundre meg hvordan nordmenn, nordmenn av alle folk, fortsatt, etter så mange århundrer med snø, ikke klarer å håndtere den første snøen. 


Jeg bare tenkte at jeg skulle misunne dere, mens dere fryser rumpene deres av dere, at det er ca 25 grader her for øyeblikket og at jeg sitter i shorts og singlet. Just sayin'..

1 kommentar:

  1. btw, takk for medfølelsen over våre nydelige temperaturer for tiden :)

    sv:arrrgh!! :P Men når det er flere søkere, blir det jo bedre "kvalitet" på elevene også Ü Har dere Norsk på skolen forresten? Gikk gjennom noen spørsmål på UWCsiden, og der var det mange som sa at de ikke anbefalte A1 engelsk til folk som ikke hadde bodd i engelsktalende land...?

    SvarSlett