tirsdag 19. oktober 2010

October Break!

Jeg vet jeg ikke har blogget på en stund, men jeg har faktisk en ganske god grunn! Fra og med onsdag hadde vi October break, noe som betyr adios IB og hello freedom. Eller.. det er det det burde ha betydd, men ikke for våre kjære andreåringer. De slet seg gjennom EE (Extended Essay, en researchoppgave på 4000 ord som alle på IB må ta), mens vi førsteåringer hadde først obligatorisk first year camp onsdag og torsdag før vi hadde ferie!


Anya stoked for camp

Guillermo (Venezuela) for Year Video

The Chinese! Jessica fra Hong Kong og Jeff fra Kina

På First Year Camp er det en tradisjon. Det er at alle skal gjennom en slags rebus hvor en av oppgavene er å krype gjennom gjørme. Dette endte selvfølgelig med at alle hadde gjørme fra topp til tå. På campen vi var på var det ikke varmtvannsdusjer, og selvfølgelig ikke nok dusjer til alle. Dette førte til at ca fire og fire jenter var i samme bås og dusjet. Naked shower bonding <3 med Hatty fra England, Lucy fra USA og Tiy fra Trinidad & Tobago. 

Jessica, Ann, Cello og Connie etter gjørmebadet



Lucy med en slange vi fant. Don't worry, den er død :)

På kvelden var det bål med marshmallowsgrilling. Stemningen på topp!

Vi kom hjem fra camp torsdag ettermiddag, og klokka 5 fredag morgen bar det avgårde til Puerto Viejo. Det er et sted på den karibiske siden av Costa Rica, ca 4 timer med buss unna. Vi bodde på et fantastisk sted som het Rocking J's som er et hengekøyehotell som ser ut som en fantasiverden. Det er et sted jeg definitivt anbefaler de som kommer til Costa Rica å bo! Vannet var herlig! Bølgene var kjempestore, så vi bodysurfet i flere timer. Det var utrolig morsomt (og litt skummelt, men det snakker vi ikke om)



The Americans! Amy og Evan på tur borover stranda ved Puerto Viejo. 

Rocking J's. Fantastisk sted! 

Alt i alt en meget vellykket ferie! Nå venter alle leksene jeg prøvde å fortrenge gjennom hele ferien

Pura Vida

PS. Herman ville at jeg skulle nevne ham i et blogginnlegg. Så hei Herman! HermanHermanHermanHermanHerman. Jeg skypet med Nora i stad, og også på torsdag! Yay! Nora Nora Nora Nora Nora! Ragnhild er i York. Ragnhild er kul! Ragnhild Ragnhild Ragnhild Ragnhild Ragnhild. Hei til alle dere andre der hjemme! Dere er kule, jeg savner dere.
(litt)

3 kommentarer:

  1. Yaaay. Jeg er med. Du er kul. Jeg sitter i England og savner deg.

    SvarSlett
  2. ville jeg vel ikke

    SvarSlett
  3. Det hørtes fantastisk ut :D Sol, strenter og hengekøyer x)

    sv: huffhuff. Norge har vel 40 plasser til sammen, hvorav 10 av dem er på skolen i norge? Og så er det 150 l no som søker? Men ja, det sjukt mange i forhold til eks Bolivia! Men jeg ser jo for meg at jeg er en av de 100 som ikke kommer inn....
    Men selve tilbudet er ikke så veldig godt kjent her heller da.. Rådgiveren vår informerte ikke noen ting om det, så jeg fant det heldigvis da jeg leste avisa..!:P

    SvarSlett