fredag 29. oktober 2010

Pakker...

Ok
Dere som har meg på facebook har kanskje fått med dere at jeg føler jeg har litt mangel på kjærlighet fra dere der hjemme i kalde Norge. Nå skal jeg fortelle dere en historie om noe som skjedde for et par dager siden. (en smule revidert, men det er omtrent det som skjedde) Ps jeg vil bare legge til at dette skjedde bare et par dager etter at Susanne fikk sin gigapakke hjemmefra, og ca en uke etter at Danielle (roomie<3) fikk sin monsterpakke fra Israel.

Åsa kommer løpende inn i kafeteriaen der jeg sitter og aner fred og ingen fare og spiser lunch. Hun roper (legg til Nordlendingsdialekt om ønskelig) "Marie!! Gjett hva?! Jeg har fått pakken min!" Jeg utstøter et bittelite gledeshyl mens jeg klapper i hendene (noe som alltid skjer om noen får pakker. Pakker = himmelen, mekka, paradis eller hva nå enn det er du tror på) ved synet av den svære tikilosboksen i armene hennes.


Lotta fra Tyskland sier "Kanskje pakken min har kommet også!" Vi går sammen, først til Hermosa (residensen til Åsa) og åpner pakken hennes som er fylt med haugevis av sjokolade, brunost, Nemi og masse annet godt. Her er litt av storepakken til Åsa


Jeg stikker til El Coco, min residens, mens Lotta løper til Admin for å se etter pakken sin. Noen minutter senere kommer hun inn på rommet mitt, også med en pakke i hendene (Samme gledeshyl + klappe-i-hendene-prosedyre en gang til).

En times tid senere støter jeg på Åsa en gang til, og gjett hva. Hun har ENDA en pakke i hendene, denne gangen fra noen venner der hjemme i nord. (Denne inneholdt også sjokolade, for de som lurte)

I dag møtte jeg Åsa igjen og gjett hva. To dager etter hun hadde sitt pakkemaraton hadde hun fått ENDA (!!!!!) en pakke med sjokolade i. (Jeg kan si at jeg fortsatt utstøtte et lite gledeshyl, men det var kanskje littegrann mindre enn for et par dager siden) Jeg gikk til Admin for jeg måtte printe ut noe. Der møter jeg Hatty fra England. Hun hadde også fått pakke. For å få pakkene må man signere i en bok hvor det står alle navnene til folk som har post. Jeg så igjennom den og der var nesten alle vennene mine, i hvertfall en gpd del av dem.

Anywhoooo...

Adressen hit er

Marie Totland
United World College Costa Rica
P.O. Box 678-6150
San José, Costa Rica



Bare sånn i tilfelle dere hadde glemt det :) 

3 kommentarer:

  1. Haha, elskbart og tragikomisk innlegg på én og samme tid! (Legg til nordlandsdialekt)
    Kjærleik fra pakkemesteren <3

    SvarSlett
  2. det koster sånn 18 346 655 kroner å sende ett kilo til costa rica da

    SvarSlett
  3. No lo æ godt, Marie! (legg til Nordlandsdialekt). Stakkars barn, her får alle pakker og noen (åsa?....) får flere på samme dag. Nei,livet er ikke rettferdig. Men du: trøsten var kanskje at du fikk lese Nemi FØR Åsa? Og fikk smake på sjokoladen og alt det andre?
    Herman har et veldig godt poeng : Det koster faktisk å sende pakke helt til Costa Rica, og helt riktig som Han sa ; sånn cirka 18 346 655 kr for 1 kilo! Gang det med 10 kilo, hva blir det? Stor klem fra mamman til Åsa.
    Jeg tror familien og vennene dine er veldig glade i dæ. Ekte kjærlighet er heldigvis gratis. Så skal du bare bli enda bedre venn med Åsa,så skal du se at hun deler hele pakken med dæ

    SvarSlett